Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

Zespół Szkolno-Przedszkolny im Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Wólce Pełkińskiej

Wólka Pełkińska 137b, 37-511 Wólka Pełkińska

 

Deklaracja dostępności

1. Zespół Szkolno-Przedszkolny w Wólce Pełkińskiej zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej https://zspwp.naszbip.pl/  zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Data publikacji strony internetowej: 2021-12-16
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-03-22

Status pod względem zgodności z ustawą.

Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia 2021-12-16

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Pani Dyrektor Zespołu Bożena Figiela , adres poczty elektronicznej zspwp@op.pl

Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 509 758 709
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audio deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

2. Deklaracja dostępności architektonicznej siedziby podmiotu publicznego dla osób niepełnosprawnych

 

Budynek Szkoły Podstawowej

 

  • Wjazd do szkoły dla osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich możliwy jest przez wejście przy sali gimnastycznej.
  • Przy budynku brak wydzielonych miejsc do parkowania dla osób niepełnosprawnych.
  • Przy schodach prowadzących na piętra nie ma platformy przyschodowej. W budynku nie ma też windy, która umożliwiałyby osobom niepełnosprawnym przedostanie się na wyższe kondygnacje.
  • W budynku drzwi wejściowe przy sali gimnastycznej, korytarze: na parterze i przy sali gimnastycznej umożliwiają swobodne poruszanie się osób na wózkach inwalidzkich.
  • Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się przy sali gimnastycznej.
  • Dla osób z ograniczeniami mobilności w budynku dostępne są na parterze: pokój nauczycielski, 4 sale lekcyjne, sala gimnastyczna, szatnie.
  • W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
  •  
    • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących.
    • W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

 

budynek Przedszkola

 

 

  • W budynku jest zamontowana winda, która umożliwia osobom niepełnosprawnym przedostanie się na piętro.
  • Przy budynku brak wydzielonych miejsc do parkowania dla osób niepełnosprawnych.
  • Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na piętrze.
  • Dla osób z ograniczeniami mobilności w budynku dostępne są na piętrze: 1 sala lekcyjna i szatnie
  • W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
  •  
    • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących.
    • W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

 

3. Informacje zwrotne i dane kontaktowe:

 

Zespół Szkolno – Przedszkolny im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Wólce Pełkińskiej

Telefon: 509 758 709, g. 7.30 - 15.30,  e-mail: zspwp@op.pl

Adres korespondencyjny: Wólka Pełkińska 137B, 37-511 Wólka Pełkińska

Kontakt do osoby wyznaczonej do realizacji spraw w zakresie dostępności: Anna Janusz, 

e-mail: annajanuszsp@gmail.com

 

            Istnieje możliwość powiadomienia podmiotu publicznego o braku dostępności cyfrowej. W przypadku gdy podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej zgodnie z żądaniem, niezwłocznie powiadamia on osobę występującą z żądaniem o przyczynach braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu. (Art. 18 ustawy).

 

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/

 

 

4. Procedura wnioskowa i skargowa

 

            Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Załączniki:

Informacje

Liczba wyświetleń: 505
Utworzono dnia: 17.12.2021

Historia publikacji

  • 22.03.2024 12:55, Administrator
    Edycja strony: Deklaracja dostępności
  • 28.03.2023 13:05, Administrator
    Edycja strony: Deklaracja dostępności
  • 22.03.2023 23:25, Administrator
    Edycja strony: Deklaracja dostępności